onsdag 1 april 2009

 

Gårda i media -debatten fortsätter



Häromdagen publicerades en debattartikel i GP Låt Gårda bli ett kreativt centrum i framtiden skriven av några av de aktiva i YIMBY. Läs och skriv gärna kommentarer till artikeln (artiklar brukar bara vara öppna för kommentarsskrivande i någon vecka eller två så passa på!).

För ett kort tag sedan så skrevs också ett genialt förslag av GT:s arkitektskribent Ola Nylander Bygg P-hus ovanpå motorleden. Det här är otroligt smart! Dels nyttjar man ett utrymme man inte skulle nyttjat annars och dels så kapslar man in bullret. Dessutom skulle man kunna ha en hiss som går rakt ner till plattformen vid Lisebergs-stationen för Kungsbackapendeln. Och varför inte, om Akke Zimdal skärper sig lite och tar ut svängarna så kan han kanske få uppdraget och slipper gnissla tänder och skriva hatiska insändare.

Gårda finns nu också som motiv på en tygkasse, se inlägg i GP . Om tygkassen skriver Oda som gjort den följande:

Trycket är gjort av mig och är en bild tagen från mitt och Rebeccas vardagsrumsfönster i Gårda. Detta hus är just nu omdebatterat då Svenska Mässan mfl vill att man skall riva det för att istället bygga ett parkeringshus. Jag med flera vill istället att man rustar upp Gårda, om du håller med så köp en av mina tygpåsar och visa genom den var du står! Tygpåsen är ekologisk och fairtrademärkt.

Någon kanske vet var man köper?

Etiketter: , , , , ,


Kommentarer:
Hej, Oda som gjort trycket här!
Detta var mitt projektarbete och de säljs inte i butik men jag har ca 70 st tygpåsar kvar så om någon är intresserad av att köpa så är det bara att maila mig på oda_kent@hotmail.com eller skriv upp er på facebookgruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=69076037892&ref=ts
100 kronor/st. Jag bor på Fabriksgatan så det blir lätt att leverera till er som bor här!
Ha det fint!
 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]